zondag 17 oktober 2010

copy-cat en mijn oude liefde

Hebben jullie die onvoorstelbare schattige muisjes al gezien van Marie Anderson uit Zweden?
Haar blog heet "Froken Elas virkblogg" (ze staat in mijn "side-bar")
Ik zag die muisjes en was op slag verliefd?! En nog dezelfde avond liep ik rigoureus met een schaar naar boven om uit mijn wollentrui een stuk te knippen en daaruit een muisje te laten geboren worden.
Ja dat is flink na-apen en ik moet je zeggen ook dat is nog best wel moeilijk!
Het muisje is lang niet zo mooi als die van Marie maar ik ben er zelf weg van...
Dit is dus mijn copy-cat geworden, klinkt grappig vind je niet?

Naast mijn kleine muisje zie je een pakketje van Atelier "Tierlantijntje" liggen.
 "Pientje het muisje".
Ik heb op dit moment iets met muizen!
Het vachtje is van Mohair en de armpjes en beentjes draaien op schijven.
Dit is dus mijn oude liefde. Hier ben ik mee begonnen (beren maken) nog voor ik met het vilten aan de slag ging.
Oude liefde roest dus echt niet!
Als klap op de vuurpijl bereid ik mij voor op Ahoy waar over een poosje de grote Poppen en Berenbeurs word georganiseerd. Daar komen allerlei mensen te samen die beren en/of poppen maken en beiden vind ik erg mooi. Maar beren en muizen enz,enz,enz. maken hebben mijn grote voorkeur.
Ik kom gauw bij jullie allemaal weer langs maar ik heb een "ongelukje" gehad met "seconde lijm"
Dat spul werkt echt wel snel! Ik dacht nog dat valt wel mee...
Zere wijsvinger en een zere duim omdat ik vaak met mijn vingers nog even na smeer...
Met seconde lijm NIET DOEN!!! Want je, of beter gezegd, IK plakte mijn vingers letterlijk aan elkaar vast.
Seconde lijm direct weggegooid..levensgevaarlijk! En ik leef volgens mij nu zonder vingerafdrukken voort.
Wat ik zeg Maf... Jeanet

6 opmerkingen:

  1. Ik vid je copie een schatje en toch wel heel goed gelukt hoor.
    Fijne dag Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh ik ben ook zo'n fan van muizen. Deze van jou is een schatje ik zal ook eens bij haar kijken. [Geen fan van echte hoor]
    Fijne dag in Ahoy als je gaat. Lieve groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb even gekeken , maar wat is dat LEUK.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat enig deze copy-mouse! Ik moet wel heel erg lachen om je verhaal over de superlijm, hoor! Ik zie het helemaal voor me! Heb je je vinger gewoon losgerukt? Sterkte ermee! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, ik lig hier weer in een deuk hoor! Geen vingerafdrukken meer, woehaaaa!!!! Maar goed,het kan vrij pijnlijk zijn en dat vind ik wel zielig hoor! Je muisje is een schatje!!!!! Ik heb er ook wel wat mee hoor, niet in het echie, maar als stoffen exemplaar hebben ze z'n hoog knuffelgehalte.
    Nog een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige copy-mouse heb je gemaakt Jeannet, leuk hè de poppen en berenbeurs in Ahoy. Ik ga ook jaarlijks die kant op. Dit jaar moet ik helaas verstek laten gaan. Succes met het pakket van Toos! Fijne week, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen