maandag 8 november 2010

Als het even niet wil....

Geen foto's.
Alleen een verhaaltje over hoe het met mij gaat.
Het wil even niet.
Ik zou naar de poppen en berenbeurs in Ahoy gaan maar het lukte me niet.
Dit keer hield ik hier rekening mee.
Dat ik het niet aan zou kunnen.
Al jaren worstel ik met het gegeven dat treinen veel mensen stations  perrons met soms huilende kinderen harde geluiden mij compleet in de war kunnen brengen.
Het gevoel van willen vluchten, weg willen kruipen is overweldigend groot.
Altijd deze gevoelens onderdrukt en keihard onder controle gehouden.
Maar vrijdag 29 oktober kwamen de gevoelens zo sterk opzetten dat ik mij realiseerde dat ik
mezelf ook een time-out mocht geven.
Soms wil het even niet....
Ik heb altijd keihard gewerkt  deze moeilijke gevoelens  te onderdrukken en ik ben er zóóóóóoó moe van geworden.

Ik heb nu aanvaard dat ik hulp nodig heb om deze gevoelens onder de ogen te komen en ook dat "scares the hell out of my"
Maar ik ben het zat om zo moe te zijn en niet naar dingen toe te durven gaan of deze plekken of situaties te vermijden.
Toen ik jonger was was er meer impulsieve enthousiasme tot ik halverwege overmand werd door die machteloze gevoelens. Koste me een tijdje om te herstellen maar gaf nooit op of toe dat er iets aan de hand was.
Nu ben ik 40 en ik lijk meer bij mezelf stil te staan en naar mezelf te luisteren.
Mijn geest en lijf zeggen het gaat zo niet meer.

Dus werk aan de winkel.
Tot een volgende keer, Jeanet



13 opmerkingen:

  1. Heftig Jeanet. Ik hoop dat je de juiste hulp vind. Heel veel sterkte. Kom je vast wel weer een keer ergens tegen. Sterkte en groetjes,
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte Jeanet, knap dat je het nu voor jezelf wel helder ziet dat je graag hulp wil. Succes en sterkte met het overwinnen van deze strijd. Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte en succes.
    Super dat je hulp zoekt dat alleen al is een hele groote stap in de goede richting.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Jeannet, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Ik vind het erg dapper dat je hulp hebt gezocht en voor jezelf weet dat het zo niet verder kan.
    En hele dikke knuffel, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeannet ik hoop dat je de juiste hulp krijgt en dat je volgend jaar weer naar de poppen en beren beurs kan gaan met een goed gevoel
    sterkte ,Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach lieve Jeannet wat vervelend voor je. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik hoop ook dat je de juiste hulp krijgt.
    Liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jeannet, het is heel erg knap dat je nu zo ver gekomen bent.
    Sterkte meid, realiseer je vooral bij dit alles, dat je een stap in de goede richting aan het zetten bent.
    Met lieve groet,
    Dory

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Jeanet, wat een open verhaal en wat mooi dat je dit met ons deelt! Wat sterk van je dat je jezelf een time out durft te geven. En wat mooi toch dat je nu eindelijk stil kunt staan bij jezelf. Dat betekent dat je al een end op weg bent, hoor! Ik hoop dat je snel iets of iemand vindt die jou hierin steun en hulp kan geven. Liefs en sterkte, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel, heel veel sterkte, er is al veel geschreven en ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
    Ik hoop dat we binnenkort positieve geluiden van je mogen horen, je hebt lef getoond door dit met ons te delen, de eerste stap is gezet, de tweede komt ook...heb vertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je eerlijk sterkte. kun je mij ook even prive mailen? keet@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He meid, vervelend dat je je zo voelt. Idd goed dat je het deelt en onder ogen ziet dat het even niet meer gaat. Misschien is in therapie gaan wat voor je? Of doe je dat al?
    Neem je tijd en niets moet natuurlijk, probeer toch te genieten van de kleine dingen.
    Lieve groete Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jeanet,

    Wat naar voor je dat dat het niet is gelukt om bij de poppen en berenbeurs te komen. Moedig om het aan ons te schrijven, een time out te nemen en hulp te zoeken!

    Zet hem op Jeanet!!!!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen