donderdag 3 februari 2011

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

Vrije keuze..
Ieder mens mag keizen.
En ook al kun je of wil je niet kiezen uiteindelijk is dat dan ook weer een keuze.
Ik vind kiezen moeilijk.
Soms omdat ik mijn keuze nog niet of heleaal niet kan overzien.
Vaak luister ik naar mijn hart of intuïtie.
En dat gemixt met helder en nuchter verstand zorgt er dan voor dat ik een besluit neem.
Ik heb weinig last van spijt.
De keuze is gemaakt, genomen naar beste weten en dan rest er alleen nog verantwoordelijkheid
om met mijn keuze om te gaan.
Als mensen mij voor de tijd een waarschuwing geven wil ik daar altijd naar luisteren.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik zou het van mezelf hoogmoedig vinden als ik een waarschuwing in de wind zou slaan.
Er zijn altijd mensen die wat de een zegt willen ontkennen en alleen hun waarheid is DE WAARHEID.
Mmmmmm naïef om dat te denken.
Als op de KWF kankerbestrijding- site staat dat het niet bewezen is dat borst kanker veroorzaakt kan worden door het gebruik van deodorants waar Aluminium chlorhydraat inzit kun je dat aannemen.
Maar ik zeg tegen mezelf gebruik je nuchter verstand. Denk na!
Ik heb zelf kanker gehad.
Ik heb onvoorstelbaar veel geluk gehad wat je noemt door de oog van de naald gekropen.
Sinds dien ben ik mij meer bewust van wat ik eet. Hoe ik leef. Waar ik mij mee bezig wil houden.
Wat leven voor mij betekent. Lichamelijk en geestelijk. Want er is een kwetsbaar evenwicht tussen lichaam en geest. Ik kies voor Biologisch eten. Lukt niet altijd want ook daarin dien ik keuze's te maken wat inkomen betreft. Maar mijn gezondheid is toppie! En van mijn gezin ook.
Ik ben groot voorstander van zelf goed na denken en niet direct achter een kudde aanlopen.
Kijk, voel, en denk na.
Ga eventueel een discussie aan.
Om je horizon te verbreden.
Dit alles natuurlijk met wederzijds respect.

Of je mijn waarschuwing nu wel of niet wilt lezen is aan JOU.
Aan JOU de KEUZE.
Wat je ermee doet, JOU KEUZE.
Ik neem de mijne en laat Jou vrij....om die van jou te nemen.
En dit uit alleen maar een ding.... liefde....
Jeanet

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je liefdevolle waarschuwing Meid! Ik neem dit soort waarschuwingen wel serieus.

    Al wordt ik wel eens moe van vele adviezen; zoals gebruik van joghurt dat kanker veroorzaakt en zoetstof gebruik enz. enz. wat is er nog veilig om te eten? Uit je eigen groentetuin is al een risico, na de brand in Moerdijk vraag ik me werkelijk af wat voor troep er allemaal wel niet is vrij gekomen.

    Het is belangrijk allert te blijven, onze dochter studeert Biologie en die leert ook veel, ze zei wel dat ik bewust naar deodorant moest kijken en opletten wat er in zit, dus ik let op. Raar he, je wilt fris ruiken en staat er eigenlijk niet bij stil wat je op je lichaam spuit, ik lette wel op de prijs......

    Ik lees dat je kanker hebt gehad en gelukkig gaat het goed met je, gefeliciteerd!

    Bedankt voor je waarschuwing, ik ga beter opletten wat ik koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo met ons meeleeft.
    Ik let ook op bepaalde dingen maa zeker niet alles.
    Ik heb een vriendin die er erg mee bezig is. Ik gebruik alleen dat gene waarvan ik denk dat ik er achter sta.
    Wij gebruiken bijv weinig melk.
    En ik let op aspartaan.
    Deo's die je op gaf hebben we al niet omdat ik het ook al gehoord had.

    Hoop dat het goed met je blijft gaan.
    En dat je belagrijke waarschuwingen wel blijft plaatsen.
    Iedereen kan er dan mee doen wat ze wil.
    Groetjes en een fijne dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Jeanet, ben dankzij jou blogjes toch maar eens mijn eigen deo gaan bekijken: foute boel! En, belangrijker voor mij, die van mijn dochter: ook fout! Dus nu hebben we allebei nieuwe deo, Nivea Pure & Natural, en die ruikt heerlijk! Goeie tip dus! En ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan, ik denk altijd maar beter puur natuur dan met mogelijke troep ...
    ♥ Barbara ♥

    BeantwoordenVerwijderen