vrijdag 20 januari 2012

Cake bakken

Deze ochtend de "stoute"ovenhandschoenen aan getrokken en een cake proberen te bakken..ehum..
Al het benodigde gereedschap opgezocht en onder de inspirerende galmen van Ramses Shaffy en Liesbeth List "Pastorale" begon ik in mezelf te geloven dat ik toch misschien nog wel over een verborgen talent beschikte! Het ging allemaal zo goed! Dat koken, bakken gedoe....
Dit moest het gaan worden! Ja en toen het in de kom zat voelde ik me toch een beetje ongemakkelijk het zag er een beetje uit als...maar zo rook het niet moet ik zeggen!
Madelief van gelijknamige blog maakt elke keer van die geweldige tulband cake-en. Dus ik dacht dat wil ik ook proberen! De eerste keer kwam er inderdaad een tulband(je) uit en man en zoonlief vraten um op voor ik de kans kreeg om mijn baksel op de kiek te zetten grrrrr!!! Dus nu dat gespuis niet thuis is zag ik mijn kans schoon om nog een poging te ondernemen!
Tulbandvorm ingevet met boter en daarna met bloem bestrooid. Ik herinnerde mijn moeders advies om zo'n cake na het bakken er niet hoeven uit te bikken maar dat door de bloem de gebakken cake er mooi uit zou zakken.
Daarna met het hele zaakje de oven in gedrukt! Geinige foto hé.....hi,hi,hi.. In de tussentijd maar even geprobeerd "country rabbit"blog te imiteren. Ik vind dat zij elke keer weer van die leuke, gezellige en gestylde foto's maakt. Ik dien nog heel wat te leren maar ik ben druk aan het oefenen.
Wat doet die pop daar nou tussen Smoek? Ja ik weet 't kan 't niet laten zag haar gisteren bij de kringloopwinkel liggen voor..Ja je gelooft 't niet 0,75 cent. En als meisje wilde ik toch zo graag op ballet! En ik ben gewoon gek op speelgoed "Neef Herbert Familie Knots typje"ik kan er niets aan doen!!! (voor de rest vrij ongevaarlijk hóór) Maareuuuu hoe zit dat met 't eind resultaat... Het is hier toch zulk mooi weer hé, zonnetje schijnt lekker. Nee Smoek nou er niet over heen lullen.. Laat zien!!! Nou dit is 't dan geworden... een soort ongevaarlijke vulkanische ontploffing, uitbarsting cake, geval, iets.
Het is eetbaar! En voor de mooiigheid snij ik gewoon de bovenkant iets bij, iets vlak. Zodat als ik eum om draai mooi op 't bord staat. Ik denk dat ik eum eerst even laat afkoelen... en verstop! Want als man en zoonlief voedsel zien of ruiken zijn het net termieten ze komen, ze zien, ze verorberen en ze gaan. Kruimels achterlatend voor de hond, grinniken ze dan...hmmm. (Maar die heb ik beter afgericht denk ik dan ha,ha,ha! Geintje!) Dit was 't dan weer tot een volgende keer! Jeanet

6 opmerkingen:

  1. Als het maar smaakt toch waar het terecht komt is ook niet alles. Toch leuke foto's en je verhaal erbij is om te smullen hoor.
    Liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou Jeanet, die cake ziet er heerlijk uit ! jammer dat we het niet kunnen ruiken, maar een kruidencake laat je huis gewoon heerlijk geuren. Ik heb net hetzelfde probleem met mijn mannen : een cake verdwijnt hier zo snel dat ik me moet haasten om zelf een stukje ervan te hebben. Groetjes, Rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heee waar zit je ? Is die cake nou nog niet op of blijf je cake bakken en kun je niet meer achter de computer. Ik mis je hoor;
    Groet Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmmm, ziet er mjammie uit! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi jeanet, ik heb een blog award gekregen en wil hem graag doorgeven aan jou. Je maakt zulke mooie dingen, ik ben altijd weer geïnspireerd als ik je post lees. Nu krijg ik zin om ook een kruidcake te gaan bakken... veel plezier met de award, groetjes, rozemie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee Jeanet, alles goed met jou? Ik mis je in weblogland! Er is toch niks vervelends aan de hand? Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen