zondag 27 oktober 2013

Alles uitgegeven!

 Kijk...leeg!
 Mijn reserve Hello Kitty parkeergeld beursje....leeg! 
 Jaaaaaa hier wil het wel hóór! Ha,ha,ha,ha op de poppenhuis beurs in Apeldoorn.
 Stofjes, stofjes en nog een keer stofjes en China head poppen hoofdjes (bodem vondsten)
 En Calico (als ik het goed schrijf) volgens mij noemen het ook wel kaasjes linnen?
 En "batting" om een nep quiltje van te maken
Kijk..het nep quiltje stofje.
 En dit is mijn kleine nieuwe aanwinst. (ik heb haar gekocht op marktplaats van de week en zelf samen met mijn lief opgehaald)  En "echte" chinahead doll met handjes en onder beentjes.
op de beurs kleine hoofdjes gekocht. Ik hoop er zelf weer lichaampjes bij te kunnen maken van de Calico. En daarna met de nieuwe stofjes er mooie jurkjes bij te maken.
Het laatste ander half jaar ben ik erg bezig met de Amerikaanse coloniale tijd.
Huizen uit die tijd vind ik erg mooi. Sobere tinten zoals "osse bloed rood- oker geel- een speciale kleur blauw. Ik vind het veel op aarde tinten lijken. Ze hebben in Amerika ook een soort van "stroming" die ze "primative colonial art" noemen en ik lees ook vaak "prim". Ik vind het boeiend en krijg er elke keer een speciaal gevoel bij. Daarom heb ik nu ook meer blog's over dit onderwerp toegevoegd. (als je nieuwsgierig bent moet je er maar even tussen neuzen...)
 Zo kwam ik ook "Hitty" tegen. Een boek over een houten popje die allemaal avonturen beleeft.
Zo lief!
 Een hele tijd terug (om precies te zijn bijna een jaar ha,ha,ha) Heb ik dit hoofdje gemaakt.
Zonder dat ik het boek had. (want dat heb ik vrijdag via Bol.com binnen gekregen)
Ik heb het hoofdje gemaakt van een soort bruin linnen. Nou niet echt de gemakkelijkste stof om een hoofdje uit te modelleren! Ik was op dat punt zwaar teleur gesteld over het resultaat. Maar bij nader inzien vond ik het toch wel leuk. (lees na een jaar!) Dus deze komende tijd houd ik mij bezig met het maken van een Hitty lijfje. (oorspronkelijk hoort Hitty van hout te zijn, maar ja ik ben van de stofjes hi,hi,hi)
Bijschrift toevoegen
En ik wil dus graag lijfjes maken voor de China-girls. Weet niet of het wat gaat worden. Want soms verdwijnt het wel voor een jaar ergens in een laatje om dan even later weer omarmt te worden.

1 opmerking:

  1. Wat veel inkopen heb je gedaan en ja dat heb ik ook dan is de bodem zo in zicht .
    Gelukkig kun je hier weer even mee vooruit en ik ben heeeel benieuwd wat voor moois jij mij allemaal gaat laten zien.
    Lieve groet albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen