vrijdag 27 maart 2015

haas met hazelipje

 20 jaar knutsel ik nu al met vilt.
En dat gaat met vallen en opstaan.
Heel veel patroontjes gezien en gekocht!
En zo heb ik ook mijn favo-ateliers.
Zo viel ik als een blok voor de familie March van atelier Tintangel.

 Hannie had zichzelf over troffen met het konijnen familie ontwerp.
Alles duidelijk omschreven en altijd voldoende vilt aanwezig om de patroontjes ook goed te kunnen uitknippen!
Maar ja na 20 jaar "knutsel-ervaring" ben ik soms nog steeds in staat om te blunderen......!!!! (in het gewone leven gebeurt me dat nog veel vaker ha,ha,ha .....Oeps...)
Ik had per ongeluk het "neusdeel" van Flora te kort geknipt...met als gevolg tijdens het inelkaar zetten een "gat" ter hoogte van het neusje/mondje....oef was dat even schrikken! Het konijntje was zo mooi inelkaar genaaid (al zeg ik 't zelf) nu was alles verprutst door een....ja....een hazelipje...slik.
Het haasje werd terzijde gelegd.
 Om met volle overgave me te storten op het" kleine atelier" ontwerp van een haasje mevrouwtje.
 En het lammetjespakketje, wat ik vorig jaar kado had gekregen tijdens de opendagen van Niels Holgersson.
Ik dien er wel bij te vertellen dat Smoek bijna altijd wel iets van zichzelf er aan toevoegd.
Een strikje of een kraaltje hier en daar. Wat "blush" hi,hi,hi.
 En terwijl deze ontwerpjes goed lukten heb ik toch maar geprobeerd om voor "viltplastischchirurg" te spelen bij mijn kleine Flora-March.

En wat dacht je.....
het lukte me nog ook.
 
Ze is dus niet "perfect" maar ik vind haar er deste liever om.
En als je even op de foto "klikt" kun je zien dat haar vilt vachtje iets wollig is, geinig he?!
Noviteitje van Smoek! (Jaaaaaaa het hek is van de dam want dit trukje ga ik nu vaker toepassen op het vilt. Bij de muisjes en de hazen en misschien wel bij de dassen en bij het herte....Smoek slaat weer door!!!) Een heel fijn weekend allemaal!

4 opmerkingen:

  1. maar dat is weer helemaal perfect smoek, erg leuk, ennuh het haken kan ik je erg aanraden met you tube waar je alle steken op kunt zoeken moet dat lukken succes maar ook met je mooie viltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het mooi opgelost, voor mij ziet ze er mooi uit met haar wollige vachtje.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het haasje is meer dan schattig geworden Jeanet! En zo pluizig is ze erg leuk. Wil je mij het trukje verklappen? Ik ben ook met Flora bezig, nog even neusje borduren en een badkostuumpje bedenken.Goed weekend! Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey smoek ik ben je email adres kwijt dus maar even zo.
    De schaapjes worden niet eerst gewassen maar als vuile wol versponnen dan is het iets vetter als streng wordt het gewassen en nu ben ik er een deken van aan het haken !!
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen