vrijdag 25 maart 2016

Happy Winter

 Smoek zat deze winter in een veilig, stil en rustig coconnetje....
 Rustig te wachten en te groeien en te voelen wat het voorjaar haar zou brengen...
Het was bij ons géén witte winter maar een roze. Een kleur van liefde,zachtheid,warmte,zoet...
 Géén roze sneeuwpop...dat werd me dan toch weer even te gek!
(maar je weet het nooit met Smoek ha,ha,ha)
En die rare kooien aan het plafond Smoek wat moet daarmee gebeuren?
Yep dat is weer een ander verhaal!
Die hangen daar om toekomstige trollen in op te sluiten. (lastige wezentjes!!!)
 Het waren vele stille uren. Met veel lezen en prutsen aan allerlei projectjes en veel nadenken
over hoe ingewikkeld het leven soms in elkaar zit. "Simpele dingen zijn het ingewikkeldst om te begrijpen" zegt mijn broer altijd. Ik geef hem gelijk.
 Frozen de tekenfilm van Disney hield me bezig.
Veel ijs en sneeuw and a act of true love....
 Allemaal thema's waar ik maar op mijn eigen manier een draai aan gaf.
 En toch ook iets bereikt!
Ik had een gebroken kralen ketting met MEGA grote glazen kralen vele,vele,vele jaren geleden bij de kringloopwinkel gekocht. Iedere kerst die aan brak zou ik ook de kralen opnieuw inrijgen maar het kwam er nooit van.
Tot deze stille winter aanbrak... en de kralen met elk hun eigen gevoel en herinnering werden geregen.
Tot een lange nieuwe ketting die hopelijk weer jaren mee kan.
Echt hele grote glazen kralen!

En nu dan Smoek ben je al aan het ontwaken...?
Ja héél voorzichtig begint mijn coconnetje te scheuren..
Voorzichtig aan hóór!
De wereld die zich langzaam om mij heen ontvouwt is zo groot en beindrukwekkend (zelfverzonnen woord hi,hi,hi) Dat ik maar voorzichtig voel waar ik gevoelsmatig naar toe wil.
Als uit een diepe slaap ontwaken.
En de warme zonne stralen voel op mijn Frozen lijf.
De vogels zingen het hoogste lied ieder ochtend en in de avond schemering.
Bemoedigend zingen.. er breekt een nieuwe tijd aan.
Ja er breekt een nieuwe tijd aan.
Ik hoop voor ons allemaal een tijd van vreugde, veel liefde en gezondheid.
kleine Smoek

2 opmerkingen:

  1. kom jij maar uit je coconnetje er breekt een nieuwe tijd aan de lente komt. de stille koude winter is voorbij.
    met Pasen breekt er een nieuwe tijd aan door Zijn liefde voor ons.
    Geniet ervan smoek
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt tijd voor de lente om te beginnen morgen de klok een uurtje vooruit. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen