maandag 16 januari 2017

Blue Monday en oude handwerktijdschriften

 Zaterdag bij de kringloopwinkel geweest. En daar vond ik een stapeltje oude handwerktijdschriften.
 Met leuke poppenkleertjes
 De popjes zijn van hout gesneden. Maar ik heb een workshop gevolgd van Annemieke van atelier Anke.
Zij prikt met een viltnaald en wol een hoofdje om daarna het met tricot te overspannen.
Was me een hele bevalling hóór die workshop!
Ik heb er wel  heel veel geleerd.
En ben nu ook thuis aan het oefenen.
Het hoofdje wat ik op de workshop heb gemaakt is groot geworden.
Maar ik ga nu een hoofdje proberen te maken die past bij een popje met de lengte van ongeveer 30cm.
De foto's van deze popjes in het tijdschrift lijken wel een beetje op zo'n vilnaald geprikt poppenhoofdje.


 Dit is een patroon waar je allerlei stofjes in kunt verwerken. Maar ik dacht je kunt het ook met vilt maken.
 Geinig zo'n Abraham en Sarah. Ik vind ze ook wel een beetje op speculaas poppen lijken.
 Kerst kabouter familie breien. Hi,hi,hi ik weet het ik, weet het, het is een beetje héééél vroeg ha,ha,ha...
 En ik heb deze doos bij de Lidl gekocht met allerlei kleurtjes garen, altijd handig vind ik.
(voor de prijs hoef je het ook niet te laten)
 En dit is mijn Pippa.
Gemaakt in Amsterdam op een zondag bij Ineke Gray.
Ik denk nog zo dikwijls met zoveel genoegen aan die dag terug!
Een zeer bevlogen poppenmaakster!!!
En een zeer lief mens!
Ze neemt je even mee naar een roze wereld van liefde en zachte wolletjes en poppenverhaaltjes.
En tijdens die dag werd er een popje geboren of getoverd ik weet het niet precies.
Maar mijn Pippa is nu al bijna, denk ik, acht jaar oud. En deze week heb ik mezelf beloofd dat ik een popje ga maken.(nooit gedurfd!!!!)  Zal misschien niet helemaal gaan zoals het "moet". Maar het gaat met liefde gemaakt worden.
Voor mij dus geen Blue Monday. Hier schijnt de zon volop. Zaadjes voor de vogeltjes gestrooit en straks een fijne wandeling door het bos met Frits onze Jack. En dannnn word er hopenlijk een poppenkindje geboren of getoverd...mmm...ik weet het niet precies...
Ik zal proberen goed op te letten wat er gebeurd!
Zodat ik het ook aan jullie kan verklappen......zucht....
Een toverstaf zoekende Smoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen