woensdag 11 januari 2017

Kerst - tante Ciska - en mosterd na de maaltijd?

 Kerst 2016 in huize Smoek....
 Met mini kerst boompje
 en veel kleurtjes
 een open haard
 en vele, vele kleine verzameldingetjes
 China doll
 en zo ziet het eruit van af een afstandje
 maar ook onze kerst kribbe
 EN!....onze kerstBOOM...door onze zoon uitgezocht..."kijk ma dat is nou een echte kerstboom die vind ik mooi"....
(paste alleen niet in ons Twingootje...en dus daar stonden we dan met onze kerstBOOM aan de kant van de weg... (we hadden um in het veld uitgezocht en de kerstbomen man zaagt hem dan terplaatse af. En wij, zoon en ik, sleepten de kerstBOOOM met volle overtuiging naar onze TWINGO...hi,hi,hi.... Gelukkig kwam de kerstbomen man en zag ons probleem. Volgens mij grinnkte hij nog het hardst!!! Maar hij bood ons aan om de BOOM bij ons thuis af te leveren!
Hij moest toch nog even een vrachtje weg brengen en zo kwam onze boom dus toch thuis.
Er paste geen piek meer op....mmm...man lief was ietsie, pietsie te gretig met afzagen van de top...
Maar dat mocht de pret niet drukken!
 He didn't get lucky...HA,ha,ha,ha....!
 nog meer foto's maar dan zonder de kerstverlichting aan.
 veel spulletjes en ik geniet er zo van he!
 EN wat doet die vogelverschrikker nu tussen je kerstspulletjes?
(gewoon hij wilde zo graag een keertje kerst beleven.. mooi toch?!)
en ook een kerstpaddenstoel
 
Maar ja toen was kerst alweer afgelopen en ook het nieuwe jaar is alweer 12 dagen "oud"
KerstBOOM opruimen en al mijn kleine "kostbare prullaria" zorgvuldig inpakken dan heb ik altijd last van "de Kerst is over Blues"
Mijn tante Ciska deed dat anders.
Daar stond de kerstboom nog met Pasen..ja?! echt waar!
"och hij is nog zo mooi en het is zo gezellig met al die gekleurde ballen en lichtjes"
Met pasen zat er geen naald meer aan ha,ha,ha!!!
Ome Jappie vond het welletjes en heeft hem uit eindelijk toch maar weg gedaan.
Dus toen ik maar bleef uitstellen kwamen de "tante Ciska's verhalen" even heel dicht bij.
Ik ben een week bezig geweest om alles af te breken en op te ruimen en schoon te maken.
Maar mensen wat heb ik genoten van deze speciale tijd.
Dus vandaar nu pas de foto's Smoek?
Yep een beetje mostert na de maaltijd maar toch!
Heel veel liefde,gezondheid en geluk voor jullie allemaal toe gewenst door een Tante Ciska/Smoek

2 opmerkingen:

  1. Zo je hebt echt een hele verzameling, knus ziet het er uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een feest om even te mogen meegenieten van je foto's en je verhaal over tante Ciska en ome Jappie! Dankjewel!

    p.s. ben helemaal verliefd op de engel die op de eerste foto naast het lichtje staat!

    BeantwoordenVerwijderen