maandag 27 februari 2017

Ratjetoe

 Weet je nog voor een klein poosje terug....
 Gillende kinder stemmen uitgelaten....
 Frits en ik samen het straatje uitlopend op weg naar het betoverde bos....
 Jaaaa...dit is het werk van de IJskoningin....
 even de drukke weg oversteken....
 en....
 schoonheid waar je ook maar kijkt....
 enge prikkeldraad werd er nog enger van....
 stilte.....bevangen door koud...
 en soms moet je echt wel even uitkijken! Zelfs in een betoverd bos!

 Zwangere ooien warm bij elkaar.....
Nog even wachten op de lammeren
 En thuis...wat gebeurde er intussen bij Smoek thuis?
 Ik had de Vijand binnen gehaald HA,HA,HA,HAAAAAA!
Want ik was ZAT van die muizen!
Muizen in de keuken! Muizen op de zolder..MUIZEN overal!
Kleine slimme rotzakjes!
Met hun geknabbel en getrippel en roeffft weg waren ze.
Maar ik ben een kat in elkaar aan het naaien!
Een hele grote harige!
Op het plaatje lijkt ie zo prachtig...
Ben benieuwd wat ik ervan maak...(slik)...
 Maar met een verhaaltje van een super familie erbij...moet het lukken..links om of rechts om..
 't is wel een harig klusje..je vreet haren en schijt pruiken...zou mijn moeder zeggen...hi,hi,hi
En ook hebben we Chinees nieuwjaar gevierd. De kamer mooi versierd.
Maar de enigste foto die ik ervan genomen heb is een bescheiden één.
Mijn kleine verzameling Chinese dingetjes. Dit jaar is het, het jaar van de haan.
We hebben s'avonds een klein beetje siervuurwerk afgestoken. En lekker chinees gegeten.Het fleurde de boel weer een beetje op in zo'n soms lange,lange januari maand.
En nu?
Kwakkel weer...beetje regen...beetje niets...beetje ik weet even niet wat ik zal doen....
Dus een Ratjetoe blogje maken....
O! ik weet al wat ik ga doen! Ik ga lekker een kopje warme chocolade melk voor mezelf klaar maken! En als die harige kat straks klaar is zet ik die in de vensterbank. Mag ze lekker loeren naar die Maartse katers...
Miauw..Smoek!

2 opmerkingen:

  1. ik kan je mail adres niet meer vinden dus maar even zo.
    Het konijn vd blauw witte winkel ben ik net mee bezig ik heb de oren er apart aangezet was me te ingewikkeld ha ha maar ze zijn leuk !!

    BeantwoordenVerwijderen