zondag 11 juni 2017

Wildebras

 Wat nu Smoek?
Onderbroeken lol?
Neeeeee..het elastiek was gaar.
Dus opnieuw een elastiek rijgen en door het zoompje halen met een stopnaald.
 En dan niet vergeten een knoopje er in te leggen.
 Want!
Kijk ik heb een nieuw Kind!
Een echte Wildebras!
Een etaglage pop uit de fabriek van de gebroeders Nolles uit Steenwijk die de Wildebras poppen maakten.
Dit poppenbadje was wat aan de krappe kant.

Dit waste beter.
Wildebras poppenkind is gewassen met groene zeep..
Terwijl ik met dit werkje bezig was dacht ik terug aan mijn eigen kindertijd.
Wij woonden toen in de Houtwielenstraat in Leeuwarden.
Als ik het mij goed herinner zat daar naast de keuken een lavet en daar werd ik in gewassen.
Heerlijk ruim sop en daarna werd ik eruit getild en glibberig en bibberig stond ik dan op het zeil.
Snel en stevig werd ik afgedroogd met een handdoek en daarna opgetild en in de woonkamer kreeg ik dan een pyama aan en dan lekker naar bed.
Warme zomeravonden, lekker schoon en fris naar bed.


 
Schoon gewassen het schone goed aan.
Ze is weer als nieuw zal ik maar zegen.
Want toen ik haar kocht in de kringloopwinkel was haar jurkje niet meer wit maar grijs van de jaren stof.
 Hoofdjes opzij alstublieft hi,hi,hi
Ze heeft mijn bedelketting om. Ik vond het haar zo lief staan vind je niet?
 En een stukje van mijn verzameling fornituren
En ik moest nog even haar kousjes met schoentjes van plastiek laten zien.
Van de kousjes is het elastiek ook gaar maar gelukkig zakken ze niet af.
Een heerlijke zondag!
Naar Groene zeep ruikende Smoek

1 opmerking:

  1. ah smoek wat een juweeltje !!! en zomaar gevonden bij de kringloop hoe bestaat het. Je hebt haar mooi fris gewassen en leuk aangekleed mooi gezelschap. leuk al die fornituren spaar jij dat van die oude klosjes en zo .
    Lijkt me een heel bijzondere verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen