zaterdag 13 februari 2010

In de Bajes!

Ha,ha,ha ja dat klinkt raar maar waar! Ik heb enige tijd door gebracht in de Bajes. Cellen bekeken met en zonder toilet. En ja wat kun je er nog meer van zeggen... je zit er gevangen!

Dit is de voormalige gevangenis van Leeuwarden.
Berucht om dat het zo zwaar bewaakt was en moeilijk om uit te onsnappen.
(Al is dat in de tweede wereld oorlog wel gelukt. Het was om verzets mensen te bevrijden
uit de handen van de Duiters.)

Nu dient het als cultureel centrum en was er gisteren en vandaag
"diy and crafty markt"
"Holy Stitch"
gevestigd.
Zoooo spannend want de cellen waren ingericht als mini ateliertjes.



"slik".....
Het voelde eng en beklemmend aan...
Het enigste wat je ziet zijn stenen en de lucht.

Maar de Crafty- markt was leuk en gezellig.
De vrouwen kwamen overal uit Nederland vandaan.
Nu had ik daar ook leuke foto's van willen maken maar...
weer lege batterijen natuurlijk.
Dit was de laatste foto die ik kon nemen
een allemachtige zware deur met sloten waar je van onder de indruk raakt.
(gelukkig dacht ik, mag ik er straks weer uit lopen...)

En natuurlijk heb ik zovéél leuke dingetjes gekocht!!!
Heerlijk!
Morgen laat ik daar meer van zien.
want dan zijn de batterijen hopenlijk weer vol.
Zwart wit gestreepte Jeanet


1 opmerking:

  1. Hoi

    Fijn dat ze je weer hebben laten gaan.
    Morgen hebben we weer cursus, hoop je dan weer te zien.

    Groetjes Diane.

    BeantwoordenVerwijderen