zaterdag 27 november 2010

Een klein beetje kerst...

Ik kon het niet laten en in de aanloop naar de eerste Advent zondag
heb ik kruidnagelen in sinaasappelen geprikt.
Ik vind de geur van sinaasappelen heerlijk
en de kruidnagels bracht mij in herinnering terug naar de keuken van mijn moeder waar ze druk in de weer was met het braden van een  rollade.
Heimwee! Ik wou dat ik naast haar kon staan in die keuken..
ik heb het mij maar stilletjes verbeeld en haar een dikke knuffel gegeven..
Ik mis haar....


Daarna de pomanders in een schaal gelegd met takjes (ik weet het, het is vroeg)  dennengroen en kleine kerstballetjes met dennenappeltjes.
Toch staat het heel leuk en Sinterklaas stoort zich er in het geheel niet aan.
"Appeltjes van Oranje, appeltjes aan de bomen Sinterklaas zal komen!
Jeanet

4 opmerkingen:

  1. Oh wat zal het lekker ruiken bij jou in huis.leuk weer wat van je te horen.
    Liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet,
    Heerlijk! Dit ga ik ook weer doen! De kruidnagel ligt al klaar!
    En de heimwee... verdrietig is het, maar ook heel fijn dat je goede herinneringen hebt die je kunt koesteren!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er erg leuk uit Jeanet, en die geur....heerlijk....het is niet of ik het hier ruik als ik naar je fotoos kijk!! Koester je mooie herinneringen....ze zijn zeer dierbaar!!
    Fijne zondag, liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je brengt me op een idee, heerlijk! En inderdaad herinneringen blijf je houden, zo te lezen had je een goede band met je moeder. Sterkte en geniet van de komende feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen