donderdag 9 april 2020

Even naar Havelte op de fiets deel 1

 Eventjes op de fiets naar Havelte.
En dan staat mijn hart plotseling eventjes stil.
Bosanemoontjes- Anemone nemorosa

 Zo'n prachtig wit sneeuw tapijt. Teer maar ozo krachtig in hun aanwezigheid.
Ze bloeien nu. Zodra de bladeren gaan groeien verdwijnen ze.
 Dit is de bloesem van het krenteboompje-  Amelanchier lamarckii

 En dan komt er een stukje geluk aan fladderen. Een dagpauwoog van 2019
 Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een wilde appel - Malus sylvestris
 En dan nog de lieve grote muur - Stellaria holostea


 EN (weet 't niet zeker) Holwortel - Corydalis cava
 Hier ook nog eens samen met bosanemoontjes en speenkruid -Ficaria verna
 Kijk en hier zou Smoek wel willen wonen. Precies groot genoeg voor alle Smoekies familieleden.
Maar tussen al dat bossige Bos zag ik opeens een Paashaas?
Mis! Het was een konijntje!
Ben nog steeds de Paashaas aan het zoeken....
Smoek

3 opmerkingen:

  1. Ah de bosanemoontje ik heb jaren terug ergens langs de weg een polletje meegenomen 🙃 gepoot in een bloembak. Nu heb ik elk jaar een bak vol bloeiende bosanemonen als ze uitgebloeid zijn knip ik ze af en zet er iets anders in een pot overheen. En de paashaas...... ben ik ook nog niet tegengekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je lieve reactie.
    Havelte is bekend daar was mijn zoon in dienst en zijn we er geweest een hele rit vanuit Zeeland en wat is het daar mooi.
    Leuk dat je zo geniet van de schoonheid van de natuur

    BeantwoordenVerwijderen